I dag har jeg valgt at skrive om noget lidt anderledes, det handler om den handling af mentorordninger. frederiksberg Denne blog er helliget en mentor og lærer af mine, http://www.xn--bedreparforholdkbenhavn-0mc.dk/koebenhavn/frederiksberg/sokkelund-paa-frederiksberg der gjorde en forskel i mit liv omkring tredive ulige år siden. Og jeg kan stadig huske.

Vassar College er en liberal kunst skole i upstate New York. Det blev grundlagt i midten af det nittende århundrede af Matthew Vassar, et bryggeri, som ønskede at give kvinderne mulighed for at få en første klasses uddannelse . På det tidspunkt var kun mænd accepteres i Premier gymnasier som Dartmouth eller Yale, og Matthew Vassar gjorde noget ved det. Heldigvis, da det blev tid for mig at gå på college, havde Vassar åbnede sine døre for mænd.

En af de mest mindeværdige mennesker, jeg mødte på Vassar var min Organisk kemi professor, Curt Beck.

Curt Beck forlod Tyskland som en ung mand. Selv om han havde den germanske hengivenhed til fuldstændighed, var Curt Beck et renæssance mand. Han var velbevandret i den klassiske såvel som i historie, litteratur og, selvfølgelig, videnskab. Mr. Beck (Mr. eller Ms er foretrukket på Vassar løbet Læge eller professor) var en af ​​grundlæggerne af arkæologiske Kemi. Han arbejdede med arkæologer over hele verden, at identificere, hvilke stoffer, der var indeholdt i det gamle lerkrukker, så de kunne finde ud af handelsruter fra en fjern fortid. Han var bedst kendt for sit oprindelige rav forskning. Rav er et stof, der stammer fra det gamle SAP. Der kan findes mange steder rundt omkring i verden, og er blevet værdsat af royalty og evolutionsbiologer ens.

Relaterede artikler
Witch Jagt er i live og godt – i PT Blogs
Hvorfor er det så svært at smide væk Food?
Den Beck Diet Solution nyhedsbrev er frigivet

For at være ærlig, alt dette var uden betydning for mig i tyve års alderen. Som et resultat før with student jeg holdt af var klarer sig godt i organisk kemi. Fra mit synspunkt, stod Mr. Beck mellem mig og Medical School.

Det var tredive år siden, selvom det føles som i går, og jeg var forberedelserne til mit finalen. Desværre var jeg også involveret i en klippefyldt kærlighedsaffære. Min kæreste og jeg holdt dating og for at bryde op mange gange. Det betød, sene nætter beskæftiger sig med spænding og såret af umodne kærlighed. Da hver klasse tælles, og jeg ønskede at komme i medicinsk skole, jeg var nødt til at stoppe rutschebane. Jeg kunne simpelthen ikke koncentrere mig om min finaler og forholdet på samme tid. Efter at have talt om det, blev vi enige om både at bringe samarbejdet “på hold” indtil slutningen af ​​finalen.

Når eksamen var overstået, jeg søgte campus til min kæreste blot konstatere, at hun allerede havde forladt for sommeren. http://www.xn--bedreparforholdkbenhavn-0mc.dk/koebenhavn/frederiksberg/bowling-pa-frederiksberg Skuffet og ked af det, jeg så ankom til Mr. Becks kontor for at hente min Organisk Kemi afsluttende eksamen. Jeg gik ind, kiggede kort på testen, og derefter sætte det væk blandt nogle papirer.

Vi var alene.

Mr. Beck var indbegrebet af college professor, med sin afslappede formalitet, hans intelligente blå øjne, bølget grå hår og en nysgerrig antydning af impishness. Han talte flydende engelsk, modificeret af en mild tysk accent.

Han lagde mærke til at noget var galt.

Hr. Beck spurgte: “Er der noget plager dig?”

Og jeg fortalte ham sandheden.

Efter at han havde hørt min historie, foreslog Mr. Beck lige her og nu, at vi går en tur. Vi fandt vores vej til Sunset Lake, en lille pastoral sø på Vassar College campus. Det var en smuk dag i midten af ​​maj, og påskeliljer var i fuldt flor. Da vi satte os ned på en bakke med udsigt over søen, fortalte Mr. Beck mig, om sit liv, at han havde sår for, og hvordan det store flertal af mænd (og kvinder) har historier som min.

Så sagde han noget, som jeg stadig husker:

“Du ved, nogle gange livet virker som en tur i en lille robåd. Bølgerne er så store, at du tror, ​​du kommer til at vælte. Så du holde fast i siderne så hårdt, som du kan. Du er kastet af vinden og bølger, og så en dag, havet lige falder til ro og alt er okay “..

“Det kommer til at være okay for dig, også.”

Disse ord stadig genlyd hos mig, og jeg ønsker at tilbyde dem til alle jer derude, som føler, at du er på en lille robåd bliver rystet af enorme bølger. Det meste af tiden, tingene falde til ro med tiden.

Hr. Beck var en usædvanlig mand, med en stor intelligens og et stort hjerte.

Vi blev senere venner. Jeg besøgte hans hjem, og ligesom den gode kemiker, som han var, han lærte mig hvordan man laver æble brandy fra friskplukkede æbler. http://www.xn--bedreparforholdkbenhavn-0mc.dk/koebenhavn/frederiksberg/frederiksberg-svommehals-kurbad I sidste uge Vassar havde et mindesmærke indsamling til professor Curt Beck, den fornemme forsker. Kolleger fra hele landet deltog, herunder en af ​​kuratorerne i Smithsonian, der hyldede Mr. Becks bidrag til ravfarvet forskning og studiet af evolution.

Men jeg huskede en mand med stor menneskelighed, frederiksberg der tog tid væk fra sit vigtige arbejde for at tilbyde trøst og selskab til en ung studerende. Jeg husker en mand, der så, hvad der var vigtigt, og jeg vil aldrig glemme det.