Der er mange typer af søvnforstyrrelser, og mange mennesker lider af søvnløshed og alle de andre problemer. Men disse mennesker ikke lider alene: ofte, der er en anden i sengen, der har til at klare den søvnforstyrrelser. Det vil ikke bare være en person med søvnløshed, der lider af mangel på søvn. I virkeligheden, hvis din partner sover gør du mister bare en times søvn per nat vil du gå glip af 15 dage efter søvn i et helt år.

Selvfølgelig har dette en stor indflydelse på den ikke-ramte partners fysiske og psykiske helbred som godt. For at tage et eksempel, kan søvnløshed gøre upåvirket partner føler sig bekymrede og stressede over deres elskede en manglende søvn ..

Begge parter får en mangel på søvn, og mærke effekten. Næsten en ud af hver 3 voksne relationer oplever problemer i parforholdet på grund af søvn disorders.There er nogle måder at hjælpe med at håndtere søvnforstyrrelser i et forhold.

Først og fremmest er opmuntrende partneren at se en læge. Problemet kan være alt for høj snorken, søvne eller taler i ens søvn. Men personen med den betingelse, måske ikke engang ved, at de har det. Den partner, der ikke har den betingelse er en, der lider af mangel på søvn.

De fleste partnere ‘første reaktion er at “grine og bære det” ud af en følelse af respekt. Men i virkeligheden, viser at fremme en partner for at få lægehjælp, meget mere omsorgsfulde og respect.One af de mest almindelige søvnforstyrrelser, at par erfaring er en partner høj snorken. Det kan lyde som noget at bekymre sig om, og måske endda være lidt af et grin, men den farlige søvn lidelse kendt som søvnapnø kan være den underliggende årsag. Søvnapnø er en af de mest farlige og dødbringende søvnforstyrrelser.

Det er en tilstand, hvor den berørte person holder op med at trække vejret et kort øjeblik i løbet af deres søvn. Ville det være mere kærlige at grine og bære dette eller tilskynde dem til at få en professionel gennemgang?

Søvnforstyrrelser selv er undertiden ikke det egentlige problem, men i stedet kan være symptomer på meget større problemer. For eksempel kan hjertesygdom og depression undertiden ligge bag søvnløshed.

Det er vigtigt at erkende den underliggende sygdom, og ikke blot løse partner symptomer, der er ansvarlige for den manglende søvn.

Hvis din partner bemærker en klar ændring i dine sovevaner, holde en søvn dagbog kan være nyttig. Som navnet antyder, føre en dagbog nat efter nat og registrere og alle adfærd. Dette kan vise sig at være værdifulde data, når de søger læge for søvnforstyrrelser.